Min "lille" linslus

hi hi hi ja lille kanske inte är rätta ordet för min sambo som nästan är 2meter lång t yp, men i mina ögon är han iallafall min lille Andreas. I fredags var det han som prydde vår lilla loka tidning på utsidan och även med ett repotage i tidiningen, det handla såklart som fotbollen om att Andreas nu spelat i så många år att han helt enkelt kan vara pappa till hela laget, men tycker man de är kul så pass mycket som Andreas gör så är det bara att köra på, jag tycker de är kul så länge han håller på för då är det ju ännu roligare att  kolla på matcherna. Däremot kan man ju undra hur han tänkte när han svara på frågorna i tidningen, hans dolda talang är ju tydligen att städa, hmmm så dold att inte ens jag märkt av de.

I helgen hade vi ju även mitt bror´s barn över natten det gick jätte bra och han bara ler, såå jäkla gó. Vi var på marken i axvall som planerat och de var väl som de brukar på marknader, men de var kul att bara komma ut lite å se fölk, jag shoppa visserligen 13par sockar, för de behöver verkligen jag.

Idag söndag har vi vart hemma hos mina päron och ätit, (som vanligt) det är ju så underbart gott att äta hemma. De hade plockat av de första rabarberna och gjort årets första paj, mmmmm gott gott. Sen kom jag till Biggan på jobbet i efm för vi skulle planera inför helgens personal fest, och då hade hon gjort  hennes delikata blåbärs paj som jag bara älskar oxå, tack tack Biggan för den underbara pajen å till mina päron.

Mamma har förrästen fått komma hem nu, skönt det.
Hon är trött trött trött, men hon får vila och återhämta sig i sin takt nu lilla Mamma.


Du är min ögonsten, utan å tveka är du den perfekta, djupast i mitt hjärta där finns ditt namn................................Andreas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0