Midsommar helg

 Jösses tiden & veckorna bara springer förbi ibland, man blir ju nästan rädd att man inte ska hinna med att leva ens.
Nu var de redan midsommar aftonens tur att vara i centrum.

Jag och Andreas packade in oss i bilen och for hem till mina föräldrar på landet, där var sommar bordet uppdukat med allt möjligt gott man kan tänka sig, pajjer,sill,potatis,köttbullar,ostar, m.m nubbarna var självklara liksom jordgubbstårtan. Vi åt tills vi var spräng mätta och efter de var de cheesecake med några sommarbär i, sen gick det ett par timmar å efter lite mer "dricka" var de pappa som intog sin plats vid grillen. Ja så sen var bordet full smäckat med mat igen, grillspett av kyckling & grillspjut som är underbart gott, till de hade vi typ bara delat potatis & lagt in med lite gött i ugnen, ja så vi mosa å åt allt dé oxå. Till kvälls kaffet å den sista likören / whiskeyn kom den fram...............Jordgubbstårtan mmmmm.

Mamma å Pappa hade "lilleman" hemma hela helgen hos sig, (brosan var på nån fest) så jag har allt fått jobba i helgen hi hi hi det är ju ett heltidsarbete att vara barnvakt åt en på 10månader som kryper snabbare än man hinner tänka ju.
Vi gjorde iallafall en utflykt till Hjo idag och sen till ett par goda vänner i Jönköping på besök, där vi även fick massa massa gott att frossa i oss. Allt gick bra, han bara skrattar den där lille godingen ådå är det ju enkelt och kul att ha med honom här å var.  Midsommar helgen var iallafall helt godkänd, hade som sagt trevligt med familj & vänner.

Från de ena till de andra, jag & Andreas har äntligen beställt en ny mat grupp nu, var knappt att jag trodde på det själv ha ha ha, men efter förra helgen då några av mina tjejj kompisar titta upp å alla påpekade våra stolar osv, fick jag verkligen nog. Så hoppas verkligen att allt är på plats till helgen för då blir de tjejj fest hos mig, ska bli skit kul!


Små grodorna,små grodorna är lustiga att se.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0