Semester start, Ystad å en gungig båttur.....

Då var semestern i fullgång, vi hann ju knappt sluta jobba förrän vi for iväg, vi drog ner till "pojkarna" i  Ystad och tillbringade en skiiit kul helg. Jag har skrattat så magen fått jobba hårt, svårt att göra annat i deras sällskap. De bodde super fint och verkade trivas underbart bra. Vi kollade in staden å självklart stranden, de är vad jag kallar riktiga bad stränder, luktade salt så fort vi hade parkerat bilen i Ystad. Sen tog vi en utflykt till Ale stenar hette det, det var ett ställe som var jätte mysigt och det var dessutom så långt ut du kan komma i Sverige, å där blåste dé kan jag lova, men vem brydde sig om det, ögat bara njöt av allt som fanns att se på. Kommer att lägga upp lite kort sen när man har lite mera tid att sitta här, nu lockar ju sommaren mera.

När vi tagit adjö till våra kära i Ystad for vi vidare med en avstickare till Tyskland, vi kände oss lite törstiga hi hi hi. Resan dit gick super bra allt rulla på och vädret kanon. Vi shoppade och strosade runt lite i Tyskland, sen kom VÄRLDENS oväder in, och vi stod i kö till båten..........upplevde att båtarna aldrig kom in i tid, och varför fatta jag ju sen när det var min tur att åka. Det var en gungande tur och jag var livrädd och hysterisk, samtidigt som Andreas gulligt nog försökte prata med mig, mådde han jätte illa och svettades typ, såg hur likblek han blev, när sedan båt motorerna stängdes av för att bara flyta med lite, upplevde jag att de blev något stillsammare men fy, nu blir de inget båt på länge, inte i fult väder iallafall. När vi sen kom mot Danmark och lite av Sverige kom vädert ikapp oss igen, alla bilar låg å körde i 70 på 120 väg och man såg knappt den framför sig så regnade de.

Idag är de kalas för världens goaste, mitt lilla brors barn fyller 1år idag, hurra hurra hurra, Så idag blir det barnkalas!!!!!!





Varför görs inte u-båtar som passagerar båtar,  Då kan de väl inte gunga under ytan???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0