Ystad,Tyskland,Danmark,Stockholm,Norrköping,Söderköping,Linköping,Jönköping,Göteborg, HEM!!!!!!

Så då var årets semester på slut tappen, men shit vad vi har hunnit med mycket, vi har ju hunnit besöka en hel rad med olika städer å folk som vi inte hunnit träffa på länge, så det har verkligen varit en givande semester.

Ystad å tyskland har jag ju berättat en del om, men Stockholm for vi till förra veckan för att besöka Andreas syster Lena å hennes familj, det var super trevligt, vi hade en liten kräftskiva ihop och gjorde stan samt var ute och kollade vyerna utanför stora staden, det var så fint, En kväll gick vi på Grönan å spela bort massa pengar samt körde 5kamp det tycker jag alltid är kul. Jag och Stefan (lena´s sambo) vågade dessutom att pröva den nya åkattraktionen där, Insane tror jag den heter, iallafall jag var super nervös å darra nästan av rädsla hi hi hi, men guuuuuud vilken känsla det var, helt underbar, den kan jag verkligen rekomendera, inget otäckt bara kul kul kul.

När vi sagt hej då till Stockholm drog jag och Andreas vidare mot Norrköping. Norrköping hade ett bra utbud av affärer & jätte mysig stad med mysiga resturanger, vi gjorde Kolmården ena dagen och det var kul, älskar ju djur så det var det värt. Dagen efter blev de lite shopping där sen drog vi oss hemåt. Stannade till i Söderköping för att äta glass för över två hundra spänn!!!! Men då pratar vi inte om vanliga glassar utan om riktiga glassar, de var ett konstverk och var lika stora som till en hel familj, smaka underbart gott dessutom, stället i Söderköping är tydligen en väldigt stor och känd glass resturang, säger bara Åk dit om ni åker förbi.

Nästa stopp blev Linköping för att hamstra på oss lite godis. Stanna alltså till på cloetta´s godis butik. Blev en liten besvikelse måste jag ju erkänna, trodde nog att de skulle vara super duper billigt men de låg på samma pris klass som hemma tyckte jag, skit samma kul att vart där handla ju lite ändå hi hi hi.  Sista stoppet för denna resa bestämde vi Jönköping, pga att jag var tvungen att hoppa in på ikea å shoppa några skåp som vi nu har satt upp över våra databord så jag får plats med allt mitt skräp. Sen var de raka spåret HEM HEM HEM!!!

Men är de semester blir de ingen ro å vila, redan dagen efter var det dags för Andreas syskon barn Anton, att fira sin ett årsdag samt ha namngivelse kalas. Det var verkligen kul och solen sken å lille Anton verkade storm trivas ihop med oss alla. Dagen efter var de trettio årskalas för min kusin Linda, det var trevligt de oxå, alltid kul att träffas, sen for jag med mamma hem och jag å hon gjorde Göteborgs gator hela måndagen.......jösses vilken resa med henne jag skratta så tårarna spruta emellanåt, hon är inte klok min mamma ibland =)


Igår var jag med tjejjerna på Sommarland bada å hade kul hela dagen, det var fasen längesedan men va kul det var förutom att jag blev getingstucken de första jag kom men men,  kvällen avslutade vi med en middag hos Mari och sen gick vi till stadt å bara softa, Andreas har ju lämnat mig några dagar för Danmark & skagen med sina fotbollskompisar...........taskigt va???  Näää rätt gött att vara lite själv ibland, men inte på natten, guuuud vad svårt det är att sova, då saknar jag honom ännu mera. Fast nu får han gärna komma hem snart.

Idag blir det 80års kalas för Farmor, alla i släktá ska komma hem å fira henne, det blir lekar å annat skojsigt. Alla kusinbarnen som födds under 2008 (5st) ska träffas för första gången ihop, å bara det kan ju vara kul att få se. Hepp nu måste jag nog skynda på lite här.     Morsning korsning




Det gör ont en stund på natten..... men inget på dan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

nej men vad kul att du också har en blogg :) hittade den via Lisas sida!



kul o ses i helgen, roligt att så många kunde komma!

kram annelie

2009-08-12 @ 10:38:56
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0