Surigt värre just nu.

ÅÅhhhh igentligen började allt redan igår,.....
 
jag kommer hem glad över att slippa jobba kvällen med tanke på att jag går en utbildning hela denna vecka å slipper där med mitt kvälls pass, Gött mos!!!  Iallafall hade jag planerat att åka hem till mina päron å hjälpa dem lite med data världen som inte vill trilla ner för dem riktigt. Men vad upptäcks just då?? Jo att den  förbannade lilla bilen är död!!!

Till saken hör då att vi har en  volvo V50 köpt direkt från fabrik bara för 2årsen, så lite bör den ju tåla tycker man. Jag kunde iallafall inte få upp dörren med nyckeln å tänkte att de är la batteriet i nyckeln, men när även den andra inte ville vara med uteslöt jag de snabbt, men bad svärfar å köra mig vill volvo iallafall å kolla nycklarna samt råd fråga med dem.  Nycklarna var fel fria men han trodde de var batteriet i bilen som var kasst. Åkte hem för å kolla läget, då kommer Marcus precis hem, en väldigt snäll å trevlig granne som jobbar med bilar dessutom. Jag fångar upp honom å ber han hjälpa mig.
Andreas hade ju turen att jobba kväll så han behövde inte krångla med detta, men jag tror nog att han heller hade velat vara hemma å hjälpt sin lilla Ida i denna kris artade situation hi hi hi.
Marcus konstaterade snabbt att de var batteriet, å hämta en sak för å hjälpa igång mig, sagt å gjort men efter de dog bilen lika snabbt, det var tydligen nån cell i batteriet så de var bara att köpa nytt & det skulle Andreas fixa som idag.

MEN i dessa nya moderna bilar, kan man ju inget göra själv typ längre, men efter mycket slit får han ur batteriet, och i med det nya han köpt........trodde han ja. Då passa de inte i vår, och de hade inga sådana hemma, men de fick mäta å krångla ganska mycket innan, å stressad blev ju Andreas som dessutom skulle  snart skulle börja jobba oxå, så slutade det hela att han fick låna ett batteri tills vårt nya kommer, som de nu har beställt, så ja.......bilen är död idag med, för Andreas hann inte koppla in reserv batteriet innan jobbet. Så det får la bli en mys kväll med min vän Annika istället för hos mamma å pappa.

Sorry


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, hittade hit via Lisas blogg- ska bli kul att följa med vad som händer där på andra sidan Vättern. Hälsa alla o tack för uppvaktningen vid Josephines dop.

Kramisar från kusin Sara o familjen

2009-04-21 @ 19:05:14
URL: http://www.cannervikens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0